Menu
Blog / Online bedrijf

Verhoog je status als expert door deze tips

verhoog je status als expert door deze tips

Als jij een online bedrijf hebt, is dit artikel mega waardevol voor je. Bij een online bedrijf verkoop jij namelijk aan mensen zonder dat hier fysiek contact aan te pas komt. Hierdoor is er veel concurrentie op de markt en kan het lastig zijn om mensen van jouw product of dienst te overtuigen. Wat hierbij essentieel is, is mensen laten zien hoeveel kennis jij van je vakgebied hebt. Door deze tips verhoog jij je status als expert waardoor mensen geloven in jouw product of dienst!

In dit artikel leer jij hoe je je status als expert verhoogt waardoor mensen in jouw product of dienst gaan geloven!

Waarom is het belangrijk om aan je status als expert te werken?

Als je een online bedrijf hebt, moet je je realiseren dat je te maken hebt met ontzettend veel concurrentie en geen mogelijkheid om iemand fysiek te spreken (zoals in een fysieke winkel).

Daarbij komt ook dat er een soort social proof barrière bestaat: jouw doelgroep is heel gevoelig voor bewijs dat jouw informatie of producten ‘goed’ zijn.

Hoewel deze redenen misschien ontmoedigend klinken, is er een mechanisme waardoor je deze doorbreekt: je status als expert verhogen.

`Het verhogen van je status als expert zorgt ervoor dat mensen jou daadwerkelijk als expert van je vakgebied gaan zien (duh, Daniëlle). Daarnaast zet je jezelf sterker neer ten opzichte van de concurrentie en zorgt dit voor een sneeuwbaleffect wat betreft nieuwe klanten.

Hoe verhoog je je status als expert dan?

Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om je status als expert te verhogen, welke ik apart zal bespreken.

Zorg ervoor dat je voornamelijk relevante en waardevolle informatie plaatst

Deze is erg belangrijk. Om ervoor te zorgen dat men jou als expert van jouw vakgebied gaat zien, is het belangrijk dat je ook echt laat zien dat je deze kennis bezit. Post dus op je blog, Instagram of Pinterest content die laat zien dat jij enorm veel weet.

Het kan ook heel waardevol zijn om je kennis via e-mail te verspreiden of mensen te laten weten wanneer een nieuwe blog is geplaatst. Ik heb een artikel geschreven over hoe jij je e-maillijst van 0 naar 100 laat groeien, misschien interessant om ook te lezen!

Reageer op alle reacties die je krijgt

Of je nu e-mails met vragen krijgt, reacties onder blogs of DM’s via Instagram, het is heel belangrijk dat je deze mensen zo goed mogelijk probeert te helpen met een antwoord op hun vraag. Als ze alleen een reactie plaatsen, kun je ook een leuke reactie teruggeven.

Door antwoord te geven op vragen, laat jij je doelgroep weten dat je daadwerkelijk responsief bent en op losse vragen de juiste informatie kunt geven. Ook het ‘gewoon’ reageren zorgt ervoor dat mensen zien dat er een ‘echt’ persoon achter de waardevolle informatie zit. Dit alles zorgt weer voor een verhoging van jouw status als expert!

Probeer je kennis op verschillende manieren te delen

Je hebt je online bedrijf niet voor niks opgericht, je bezit dus daadwerkelijk kennis over jouw vakgebied. Besef dat je niet ál je kennis in 5 blogs hoeft te stoppen. Het is voor je doelgroep namelijk beter behapbaar als je je kennis in delen publiceert.

Probeer bijvoorbeeld in elke blogpost een specifiek deel van het onderwerp te behandelen. Dit laat zien dat je veel kennis over een onderwerp hebt.

Gebruik verschillende kanalen

Deze sluit goed aan op de vorige tip. Doordat je je kennis in delen opsplitst, zorg je ervoor dat je doelgroep gemakkelijker de informatie tot zich kan nemen. Wat hierbij heel goed kan helpen is het delen van de informatie op verschillende kanalen.

Stel dat je een blogpost over extreem pakkende titels hebt geschreven, dan kun je vervolgens een e-mail sturen met waarom pakkende titels belangrijk zijn voor hoe goed je content gelezen wordt en hoe dit jouw bedrijf heeft veranderd. Als laatste kun je een Instagram-post schrijven over snelle tips hoe je je titels van je content beter uit de verf laat komen!

Het gevolg hiervan is dat mensen jouw content op verschillende platformen tegenkomen en er dus steeds mee in aanraking komen. Het resultaat? Zij gaan jou steeds meer als expert zien!

Denk goed om je Nederlands

Misschien vind je deze wat overbodig klinken. Of misschien vind je dat vooral je boodschap het verschil maakt en niet de manier waarop je schrijft. Dit is echter heel belangrijk.

Vooral als mensen voor het eerst in aanraking komen met jou en jouw bedrijf, kunnen ze gigantisch afschrikken als je niet foutloos een tekst kunt schrijven. Eerste indrukken maken hierbij veel uit. Ook is het best logisch dat mensen iemand legitiemer vinden wanneer de tekst foutloos is geschreven, toch?

Wat is het resultaat?

Als je (een deel van) deze tips toepast in jouw online bedrijf zorg je voor meer legitimiteit, vertrouwen en bouw je ook aan de gunfactor van je doelgroep.

Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, maar mensen hebben vertrouwen nodig om online een product of dienst aan te schaffen. Dit kun je bereiken door jouw status als expert te verhogen!

Lees ook: Mijn ervaring met de psychologie van verkopen

Hoe ervaar jij dit proces tot nu toe? Laat het me vooral in de reacties weten, ik hoor het graag!

En waar zou je nog meer graag over willen leren? Dan maak ik er een artikel over!

Liefs Daniëlle

No Comments

    Leave a Reply