Menu
E-mailmarketing / Online bedrijf

Een bezoeker komt op jouw website en heeft 2 keuzes…

Een bezoeker komt op jouw website en heeft 2 keuzes...

Wanneer jij een website of een blog hebt met als doel om hier geld mee te verdienen (en dus geen hobby) heeft een bezoeker die op jouw website komt in feite twee keuzes…

Een bezoeker die op jouw website komt heeft 2 keuzes:

  1. Weggaan,
  2. E-mailadres achterlaten.

In feite is dit de enige keuze die een nieuwe bezoeker maakt wanneer deze op jouw website terecht komt. Ik zal beide keuzes nader toelichten:

1 Weggaan

De bezoeker besluit om na het lezen van jouw blog, artikel of andere informatie om de website weer dicht te klikken en dus de website te verlaten: de bezoeker gaat weg. Blijkbaar was je informatie niet waardevol of relevant genoeg of heb je simpelweg niet de mogelijkheid geboden dat ze hun e-mailadres achter kunnen laten (op dit laatste kom ik straks terug!).

Dit is natuurlijk niet wat je wilt. Je wilt veel liever dat de bezoeker zijn of haar e-mailadres achterlaat:

2 E-mailadres achterlaten

De informatie waardoor een bezoeker op jouw website is gekomen is waardevol genoeg waardoor zij nóg meer informatie van jou willen lezen en leren. Wanneer jij ze dan op het juiste moment de mogelijkheid hiervoor aanbiedt, zorg je ervoor dat elke bezoeker nogmaals met jou in aanmerking zal komen.

Hierbij komt ook dat jijzelf actief moet zijn in het vergaren van e-mailadressen. Bezoekers kunnen nog wel zo enthousiast zijn over het lezen van jouw blog, maar als er vervolgens nergens de optie is om in te schrijven voor je e-maillijst dan is de kans erg klein dat je ze weer terug ziet.

Waarom e-mailadressen verzamelen?

Nu vraag je je misschien af waarom dit zo’n drastische scheiding is tussen weggaan en geen resultaat bereiken of e-mailadres achterlaten en een succesvol bedrijf opstarten en houden.

Dit komt omdat e-mail een geweldig mechanisme is om een band op te bouwen met jouw ideale klant. Mensen zijn vaak niet paraat om direct iets van jou te kopen wanneer ze je voor het eerst tegenkomen. Ook kun je rechtstreeks naar de betreffende persoon jouw boodschap sturen. Ik gebruik hier ConvertKit voor.

Ik heb twee hele waardevolle artikelen geschreven over waarom het opbouwen van je e-maillijst zo belangrijk is en hoe je dat doet:

Om samen te vatten: wanneer mensen op jouw website komen, hebben ze 2 keuzes: weggaan of hun e-mailadres achterlaten. Wanneer ze voor dit laatste kiezen dan kun jij beginnen aan het opbouwen van de relatie waardoor deze persoon mogelijk een klant gaat worden. En dát is wat je als ondernemer natuurlijk wilt!

Lees ook: Makkelijke SEO trucjes die jouw blog direct hoger doen scoren

Was jij hier al van op de hoogte en hoe kijk je er tegenaan? Kan ik je misschien nog ergens mee helpen? Laat het me in de reacties weten!

En wat zou je in de toekomst nog meer van me willen leren? Dan kan ik daar blogs over schrijven!

Liefs Daniëlle

No Comments

    Leave a Reply