Menu
E-mailmarketing / Online bedrijf

Door deze truc kost je evergreen funnel je GEEN geld!

Door deze truc kost je evergreen funnel je GEEN geld!

Beeld je eens in: je bent online ondernemer en verkoopt een product of dienst waar je gepassioneerd over bent. Je zou er graag voor willen zorgen dat je hier goed en ruim van kunt leven, een bedrag wat jij in je hoofd hebt. Toen kwam je op het fenomeen evergreen funnel en je komt tot de realisatie dat dit perfect bij jouw online bedrijf past! Wat super!

Alleen… Je hebt geen geld voor Facebook-advertenties om je evergreen funnel te vullen waardoor het eigenlijk niet voor jou werkt..

Let op! Als je nog niet (helemaal goed) weet wat een evergreen funnel is en hoe deze werkt, zou ik je aanraden om mijn vorige artikel te lezen over alle inhoudelijke informatie hierover: Wat is een evergreen funnel?

Maar zal ik jou een truc vertellen waardoor je toch gebruik kunt maken van een evergreen funnel terwijl het jou GEEN geld kost?

Door deze truc kun jij toch gebruik maken van je evergreen funnel waardoor dit jou een consistente, voorspelbare en winstgevende stroom van passief inkomen oplevert!

Dit is de truc…

Voor deze truc is het van belang dat je goed begrijpt hoe een evergreen funnel werkt! Daarom nogmaals het linkje naar mijn vorige artikel over wat een evergreen funnel is. Lees deze eerst goed door, mocht je niet genoeg kennis over dit onderwerp hebben.

Oké, dan kunnen we nu door.

Zoals je weet, bestaat de evergreen funnel globaal gezien uit de landingspagina, de geautomatiseerde e-mail funnel en vervolgens je aanbod. Hieronder nogmaals de afbeelding die dit visueel laat zien:

De evergreen funnel uitgelegd

Binnen dit globale proces zijn wel wat kosten verbonden aan het adverteren op Facebook. Over het algemeen lopen de kosten op een dergelijke manier:

  1. Je adverteert met een bedrag op Facebook zodat jouw doelgroep bereikt wordt,
  2. Van de doelgroep meldt een percentage zich aan voor je e-maillijst,
  3. Na de geautomatiseerde e-mail funnel (die een kleine week duurt) koopt een percentage hiervan je aanbod.

Uit deze volgorde kun je dus concluderen dat een klein percentage van iedereen die jij op Facebook target, een aankoop bij je doet. Dit is ook volkomen logisch! Echter betekent dit wel dat je eerst een bedrag moet investeren. Deze investering verdien je als het goed is na een kleine week terug.

En laat het nou net zo zijn dat we dit bedrag niet tijdenlang willen of kunnen voorschieten.

Hier komt mijn truc: er is namelijk een truc waardoor je tóch via Facebook advertenties kunt laten lopen om zo e-mailadressen te verzamelen. Tegelijkertijd hoef je hier niet eerst gigantisch voor in de min te staan.

Of nou ja, je moet natuurlijk wel eerst een klein budget hebben om de advertenties überhaupt op te zetten en te laten lopen. Dit bedrag verdienen we éérder in de funnel alweer terug!

Dit doen we door gebruik te maken van een no-brainer.

Een no-brainer is een aanbod dat je doet dat zó onweerstaanbaar is dat iemand het wel moet kopen. Dat iemand geen reden ziet om het niét te kopen omdat de waarde zo groot is voor de prijs die je ervoor betaald of dat het veel voordelen oplevert.

Ik zal hier een voorbeeld van geven.

Hoe zet je de no-brainer in voor jouw online bedrijf?

Stel dat jij een online fitness en lifestyle coaching bedrijf hebt en meer klanten wil binnenhalen. Het traject wat zij kunnen afnemen is 3 maanden coaching. Hierbij begeleidt jij hen naar een gezonde levensstijl en gecontroleerd afvallen (ik noem maar wat hoor, je kan hierbij zelf je eigen bedrijf invullen).

Hierbij wil je gebruik maken van de evergreen funnel. Dit doe je door een landingspagina en Facebook-advertenties om e-mailadressen van je doelgroep te verzamelen. Omdat je liever niet een langere tijd wilt adverteren zonder er direct iets mee te verdienen (niet iedereen zal een coaching afnemen) besluit je om een klein aanbod te doen, nét nadat iemand zijn of haar e-mailadres heeft achtergelaten.

In dit geval doe je dat door een voeding- en fitnessschema voor 3 maanden aan te bieden in de vorm van een e-book. Laten we zeggen dat deze 15 euro kost. Hierbij benadruk jij erg de voordelen, creëer jij een stukje schaarste en geef je mensen simpelweg de optie om een aankoop te doen. Zolang je niks aanbiedt, wordt het voor mensen ook erg lastig om iets te kopen.

Het resultaat is dat jouw advertentiekosten door de no-brainer worden betaald!

Dit aanbod van het voeding- en fitnessschema zullen velen gewoon laten voor wat het is. En dat is ook volkomen logisch. Ze kennen jou en jouw bedrijf ook nog helemaal niet. Toch zijn er altijd een paar mensen die óf impulsaankopen doen óf jouw bedrijf al wel kennen óf precies hiernaar opzoek waren. Wanneer deze mensen dan de no-brainer aanschaffen, ontvang jij dus eigenlijk het bedrag voor de advertenties die jij laat lopen!

De no-brainer zorgt er dus eigenlijk voor dat jouw advertentiekosten betaald worden. Het doel van de no-brainer is daarom ook niet om er winst mee te behalen. Dit doe je vervolgens met je kernproduct (de 3 maanden coaching). De no-brainer zorgt er in feite dus voor dat je quitte speelt.

Stel dat jij met 15 euro per dag adverteert (wat een realistisch bedrag is) en hiermee dagelijks 300 mensen uit jouw doelgroep bereikt (wat ook realistisch is). Stel nou dat 1% de no-brainer aanschaft: dat zijn 3 mensen. 3 x 15 = 45 euro. Dit zou betekenen dat jij de kosten van het adverteren eruit haalt! (en ook een deel van je e-mailmarketing software, ik gebruik ConvertKit hiervoor)

Wauw! Door deze truc zorg je er dus voor dat je evergreen funnel je GEEN geld kost maar wel geld en klanten oplevert!

Hoe vind jij dit om te horen? Gebruik jij al een no-brainer tijdens het adverteren? Laat het me vooral in de reacties weten, ik ben erg nieuwsgierig!

En als ik je nog ergens mee kan helpen of wil je een artikel over een specifiek onderwerp dan hoor ik het ook graag!

Liefs Daniëlle

No Comments

    Leave a Reply